Nidaros bispedømmekontor er felles administrasjon for Nidaros bispedømmeråd, Nidaros biskop og Preses.
Kontoret ligger i Erkebispegården i Trondheim. Vi driver en regional kirkelig rådgivnings- og kompetansevirksomhet for menigheter og tilsatte, og er arbeidsgiverorgan for bispedømmets tilsatte prester. Virksomheten er organisert i to seksjoner; Kirke- og samfunn og Personal- og administrasjon, til sammen 13 årsverk. I bispedømmet er det 118 sokn, 34 fellesråd og 9 prosti. Det forvaltningsmessige ansvar omfatter 126 årsverk og ca 166 millioner kroner på årsbasis.
Vi søker en strukturert og organisert medarbeider som kan ta ansvar for store deler av kontorets administrasjonsoppgaver, og være en hjelpende hånd for både stiftsdirektør og biskop i deres daglige arbeid på kontoret.
Dette er en spennende stilling, hvor du får anledning til å jobbe med administrative oppgaver, planlegging og tilrettelegging, i tillegg til HR-relaterte oppgaver.
Meget gode brukerferdigheter innen IT er en forutsetning for å mestre jobben, og vi ser gjerne at du har erfaring med noen av programmene og de digitale verktøy som vi benytter oss av, bl.a. Outlook, Teams, Public 360, First Agenda, LaboraTID, SDWorx og Xledger.
Stillingen hører hjemme i kontorets Personal- og administrasjons seksjon med erfarne medarbeider innenfor HR.
Blant oppgaver trekkes spesielt frem:
Vi søker en person som:
Egnethet vil bli vektlagt
Oppstart etter avtale
Bispedømmet ønsker balansert alders- og kjønnssammensetning, samt å legge til rette for mennesker med redusert funksjonsevne.
For mer informasjon om Nidaros bispedømme viser vi til vår hjemmeside: www.kirken.no/nidaros
Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid gjelder, og den som tilsettes må rette seg etter endringer i lover, tariffavtaler, andre avtaler og regelverk samt eventuelle endringer i arbeidsoppgaver.
Søkerne gjøres oppmerksom på at de kan bli ført opp på den offentlige søkerlisten selv om de ber om ikke å bli det.
Søknad sendes elektronisk via www.kirkejobb.no
Kontaktinformasjon: