Sjømannskirken er en frivillig organisasjon som er et kirkelig, kulturelt og sosialt møtested for alle nordmenn i utlandet. Sjømannskirken har kompetanse på krise- og beredskapstjeneste og nettverksbygging, og finnes på alle kontinenter. I løpet av et år har Sjømannskirken over 600.000 møter med mennesker over hele verden. Hovedkontoret har helt siden starten i 1864 vært i Bergen og vi holder i dag til i Strandgaten 198. På hovedkontoret sitter ledergruppen og det meste av stabsfunksjoner som kommunikasjons-, økonomi- og HR-avdeling. I tillegg har vi regionskontor i Oslo.
En av våre ansatte skal ut i foreldrepermisjon, og vi har ledig et ti-måneders vikariat fra 1. oktober 2021 til og med 31. juli 2022. Til denne jobben ser vi etter deg som har kompetanse innen markedsføring og historiefortelling, og som vil bruke din digitale kompetanse og formidlingsevne til å markedsføre Sjømannskirkens arbeid i inn- og utland. Du får ansvar for våre sosiale medie-kanaler, og du vil lage innhold til innsamlingsaksjoner både i digitale kanaler og i skriftlige utsendelser.
Du vil jobbe sammen med fire andre i innholdsteamet, som er en del av kommunikasjonsavdelingen, der vi samarbeider tett med de andre teamene; innsamlingstemaet og norgesarbeidet. I denne stillingen vil du spesielt jobbe i tett samarbeid med innsamlingsteamet.
Arbeidssted: Hovedkontoret sentralt i Bergen sentrum. Nærmeste leder er teamleder Reidun Duesund.
Vikariatet er ledig fra 1. oktober, eller så fort som mulig etter det.
Arbeidsoppgaver
- Formidle den gode historien i sosiale medier, kampanjer og via markedsmateriell.
- Arbeid med å markedsføre Sjømannskirken i digitale kanaler slik at vi kan nå nye målgrupper.
- Kommunikasjonsrådgivning internt i organisasjonen.
- Research-arbeid og finne historier som kan formidles, samt å tenke ut nye ideer og kampanjer.
- Kvalitetssikre tekster.
- Forefallende arbeid i avdelingen.
Kvalifikasjoner
- Erfaring med markedsføring, kommunikasjon eller tilsvarende.
- Evne til å skrive engasjerende tekster som beveger.
- Erfaring fra innholdsproduksjon og markedsføring i digitale/sosiale kanaler.
- Erfaring fra innsamlings- og/eller organisasjonsarbeid er ønskelig, men ikke et krav.
Det er viktig at du har forståelse og engasjement for Sjømannskirkens oppdrag og arbeid, og kan identifisere deg med Sjømannskirkens visjon og verdigrunnlag.
Personlige egenskaper
Du er tillitsvekkende, nysgjerrig og lyttende.
Du samarbeider godt, og trives med å jobbe i team.
Du evner å skape engasjement for gode ideer.
Du er faglig trygg og kreativ.
Personlige egenskaper vektlegges.
Vi tilbyr
- En innholdsrik jobb i en frivillig organisasjon med arbeid over hele verden. Og mulighet for jobbreiser utenlands.
- Internasjonal organisasjon med hovedkontor i Bergen.
- Markedsstilling med et ideelt formål.
- Mulighet til å delta på Norges Innsamlingsråds kurs og utdanning innen innsamling.
- Fleksibel arbeidstid.
- Lønn etter Sjømannskirkens lønnsplan for administrative stillinger.
- Pensjon: Pliktig medlemskap i Statens pensjonskasse.
NB! Alle må søke elektronisk gjennom lenken "Søk på stillingen" for å komme i betraktning. Fyll ut komplett søknad og skriv inn jobberfaring og utdanning i feltene i søknadsskjemaet. Skriv noen ord om hvorfor du søker hos akkurat oss. Legg gjerne med vedlegg eller lenker til journalistisk arbeid du har laget.
Vi godtar ikke søknader per e-post eller post.