Det er ledig 80 % fast stilling som kirkeverge/daglig leder i Bardu menighet fra 1.juli 2022.
Kirkevergen er daglig leder av fellesrådets virksomhet. Kirkevergen er den øverst leder av kirkelig fellesråds virksomhet og skal lede virksomheten i henhold til kirkelige organers lover og forskrifter og vedtak i Bardu fellesråd.
Bardu kirkelige fellesråd består av ei menighet/sokn. Staben består av menighetssekretær i 70%, kirketjener/gravlunds arbeider i hhv 30% og 100%, kantor i 80%, menighetspedagog i 100% og sokneprest i 100%.
Hovedkirka, Bardu kirke, ligger sentralt plassert i kommunesenteret Setermoen. Like ved ligger menighetshuset med kontor- og forsamlingslokaler. Bardu menighet tre kapeller i hvert av dalførene og 7 gravlunder.
Bardu kommune ligger i Indre Troms og har rundt 4000 innbyggere.
Arbeidsoppgaver:
Ledelse
- Lede, koordinere og organisere aktivitetene innfor fellesrådets ansvarsområde
- Arbeidsgiveransvar med rekruttering og personalforvaltning for de som er ansatt av fellesrådet.
- Ansvar for at de ansatte bidrar til realisering av vedtatte mål og at det blir lagt til rette for et godt arbeidsmiljø som gir de ansatte utviklingsmulighet.
- Overordnet HMS-ansvar samt internkontroll
- Bidra til utvikling og oppfølging av mål, handlingsplaner og vedtak i fellesrådet
- Bidra til god samhandling mellom menighetsråd, bispedømme, prosti samt utvalg og underutvalg.
- Administrere valg av menighetsråd, fellesråd, bispedømmeråd.
- Utadrettet arbeid for å fremme kirkens interesse overfor kommune og offentlighet
- Sekretær og saksbehandler for Bardu kirkelige fellesråd og underutvalg
Økonomi
- Økonomisk og administrativt lederansvar, med ansvar for planer, budsjett og regnskap
- Kontakt med og rapportering til det offentlige
Forvaltning og drift
- Ansvar og tilsyn, drift og forvaltning av kirkene, menighetshus og gravlundene
- Gravferdsforvaltning
Ønsket kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning innen ledelse, personal, it, økonomi, administrasjon
- Erfaring med ledelse og personalansvar
- God økonomiforståelse på budsjett og regnskap
- Kjennskap til offentlig og kirkelig forvaltning, organisering og saksbehandling
- Kjennskap til lover og forskrifter på personalområdet
Søker med annen relevant utdanning/praksis kan vurderes
Personlige egenskaper
- Inneha stor grad av helhetsforståelse
- Fleksibel, strukturert, løsningsorientert og engasjert
- God muntlig og skriftlig fremstilling
- Evne til å motivere sine medarbeidere
- Kunne arbeide godt selvstendig og samarbeide i team med ansatte og frivillige
- Forståelse og gjennomføringsevne for organisatoriske prosesser og organisasjonsutvikling
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet
Vi kan tilby:
- En variert, meningsfylt og utfordrende lederstilling med mange viktige oppgaver i et spennende og godt arbeidsmiljø
- Kontorfellesskap med en engasjert stab og dyktige medarbeidere
- Et godt sosialt fellesskap.
- Lønn etter avtale i kirkelig sektor
- Pensjonsordning i KLP
- Lederavtale
Annet:
- Kirkevergen må være medlem av Den norske kirke.
- Kontor i egne lokaler i Bardu Menighetshus
- Noe arbeidstid på kveldstid og i helger må påregnes.
- Politiattest må framvises ved tilsetting iht kirkelovens § 29.
- Fellesrådet står fritt til å lyse stillingen ut på nytt.
Kontakt:
Leder i Bardu menighetsråd, Vigdis Bruvold
Kirkeverge/daglig leder Toril Johnsen-Dybdal
Den som blir ansatt må legge frem politiattest, som ikke er eldre en 6 måneder. Aktuelle søkere vil bli innkalt på intervju.